Tuesday, February 3, 2009

Handphone

Handphone ni banyak jasa dia sama kita buat tika ini.. Jarang sekali kita nampak orang berdiri di pondok telefon membuat panggilan, cuma ada yang berdiri di dalam pondok itu untuk mengelakkan dari panas dan juga hujan saja .. Dalam tu sambil bercakap-cakap dengan handphone pula.. Handphone pula makin lama makin canggih keluarannya.. Sudahlah canggih harganya berpatutan pula.. ehhh meleret pula saya ni..

Mau cerita pasal handphone ni, melalui cerita-cerita kawan la.. Handphone ni juga la buat seseorang tu menyeleweng atau menggatal (sorry la bahasa kasar sikit).. Bila ada bunyi dering atau bunyi sms masuk, perkara-perkara yang sering dibuat.. antaranya (sorry la ini hanya cerita rekaan dari kawan-kawan ja, kalau terasa sorryla ye, jangan marah ) :-

1. Terkejut dengan bunyi deringan terutama bila ada pasangan di sebelah, pura-pura adjust diri buat muka "cool" ni, deringan dibiar berpanjangan sampai putus, alasan panggilan dari bank.. Kalau tiada pasangan terutama di depan kawan-kawan, akan beralih arah jauh dari kawan-kawan dan senyum-senyum menyambut panggilan.. Bergayut lama-lama sambil pegang2 daun pokok bunga kalau di luar kawasan, sambil senyum-senyum...

2. Kalau dapat sms bila dekat dengan pasangan, buat muka serius sambil membalas sms konon2nya ada mesej penting dari kerja atau tugas penting.. Bila jauh dari pasangan, senyum-senyum ni depan handphone membalas sms.. hehehe..

3. Kalau dapat panggilan atau sms masa bersama dengan pasangan pada larut malam, kunun marah-marah siapa yang mengganggu malam2 buta.. Tapi bila pasangan tiada, I rindu laaa...

Hehehe, ni pengalaman cerita dari karangan kawan-kawan sekerja saja, tidak menuju kepada sesiapa .. Entah betul atau tidak, kamu sendiri nilaikannya k.. Enjoy..

6 comments:

Annie said...

hi mjcob~! long tym no visit2 ur blog.. ;) sa pun lama ody ba inda update.. heii.. cny & kerja punya pasal kan.. hehe.. have a nice day there..

KaDusMama said...

hahahaa!!! Betul tu..! Sia teda lah experience, but i know a person yang akan senyum kambing bila dapat sms..kalau wife dia nda pa lah..ini?? Or and i'm not making up this story..that guy even show me the sms he received..bikin geli!! tua-tua bangka pun masih buat gitu..teruk kan??

-mel- said...

tp ngamla cerita sa kan.. cos my colleague used to make a jokes bout these.. kali ada xperience la tu.. hahaha.. once in a while ada jg sa tnampak sdiri one them yg gitu... funny ni..

GC said...

sejak ada telepon mudah alih, nah semua urang jadi penipu, hehehehe not semua la kan, good post la bikin kasi sedar semua urang, itu pun kalu durang baca dan paham hahaha.

-mel- said...

ya ba Greg, harap2 urang paham la kan.. ataupun durang buat2 tia paham hehehe.. anyway tq 4 ur comment..

Alan said...

nasib sy nda pakai handphone a.k.a nda mampu memiliki handphone.hehehe