Friday, May 9, 2008

Gastrik....!!!

hi there.. lama tidak update kan? so sorry la, agak busy kebelakangan ni... So pa cerita u all ??.. Beberapa hari kebelakangan ini, saya busy dengan reports.. Mana HQ minta, mana lagi boss minta.. Lain-lain kerja lagi.. semua berkaitan dengan "numbers" ni.. teringat pula teman lama saya.. Suzy, saya anggap dia ni Sifu of Reports la.. (zee, ni bukan jack 3 tan ahh.. :) cool ja kalau berdepan dengan reports ni.. sebab memang kerja dia berdepan dengan numbers setiap hari... pendekkan cerita, Suzy ni memang cool la.. ehh jadi cerita lain la pula saya ni?

Sambung pasal kerja ni, sampaikan masa makan pun tidak teratur.. makan tidak teratur ni la punca saya dapat gastrik ni... Penyakit gastrik ni banyak jenis, dari makanan, dari stress, dari tidur tidak cukup la.. macam-macam la.. So petang kelmarin, sakit kepala menjadi-jadi mana migrain mana lagi gastrik.. boleh tahan la sakit dia, sehinggakan sekarang masih terasa kesan sakit kelmarin ni.. Entahla macam-macam ubat sudah saya cuba ni, tapi masih juga penyakit ni pandai timbul..My Koko pun tidak tau mahu buat apa lagi.. paling-paling dia suruh jumpa Doktor ja.. tapi malasla.. Ko, kau ja jadi Doktor saya k, hehehe.. So biarkan ja la.. paling-paling ubatnya paracetamol dan tidurrrr ja... (kalau saya sakit malas sudah mau bagitau Koko saya sebab hampir sakit saya sama ja setiap kali ni, baik buat-buat lupa ja ni..)..

Pasal gastrik ni juga, banyak kawan bagi nasihat la.. jangan makan ini jangan makan itu.. macam-macam la.. Tapi saya cuma terima yang bahawa untuk mengelakkan dari kena jangkitan gastrik ni (nasihat kepada yang belum kena gastrik la, palis-palis..) masa makan kita perlu di atur, ikut masa yang teratur la.. makan tidak semestinya banyak tapi mesti teratur.. Tidur yang cukup, dan banyak minum air la.. itu ja petua dia.. Kalau ada petua-petua yang lain, bagi komen la k..

ooo baru teringat, bisuk Stacy akan perform untuk Minggu Ke-8 Konsert AF kan so apa lagi AFUNDI la k.. (hehe sempat lagi ba kempen ni..) and kepada semua ibu-ibu dan bakal ibu, saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan "HAPPY MOTHER'S DAY"...

No comments: